logo
POPISI

/

Serijske publikacije

/

Časopis za zgodovino in narodopisje

Ovrednotenje gimnazijskega učnega načrta za zgodovino


Soavtor(ji):Marjan Žnidarič (ur.)
Leto:2002
Založnik(i):Izdajata Univerza v Mariboru in Zgodovinsko društvo Maribor
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Datoteke (1)
Ime:2002_2-3_Casopis_za_zgodovino_in_narodopisje.pdf
Velikost:3.81MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis

V članku avtorica predstavlja, primerja in ocenjuje dva gimnazijska učna načrta za zgodovino (iz leta 1996 in 1998) ter ovrednoti še posebej učne cilje, vsebino in didaktično-metodična navodila v teh dveh učnih načrtih. Pri učnih ciljih in vsebinah izpostavlja didaktični, metodični in vzgojni vidik, pri učni vsebini pa še posebej tematizacijo, razporeditev in zasnovo učne vsebino. Ker učni načrti neposredno vplivajo na pouk zgodovine in so tudi osnova za zgodovinska učila, so predstavljena tudi didaktično-metodična navodila za uporabo učnih načrtov. Avtorica ugotavlja, da je slovenski učni načrt za zgodovino v gimnaiiji sodobno didaktično-metodično zasnovan in da bi bila potrebna le bolj pregledna in sistematična tematizacija učne vsebine, ki bi omogočala učinkovitejšo uporabo ter različno razporeditev in zasnovo učne vsebine, ki bi poglobila nekatere zgodovinske dogodke in procese.

Metapodatki (11)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/8625
    • naslov
      • Ovrednotenje gimnazijskega učnega načrta za zgodovino
      • Evaluation of the academic secondary school (Gymnasium) curriculum of history
    • avtor
      • Danijela Trškan
    • soavtor
      • Marjan Žnidarič (ur.)
    • predmet
      • gimnazijska učna načrta za zgodovino (1996 in 1998)
      • primerjava
      • two academic secondary school curricula for history (1996 and 1998)
      • comparison
    • opis
      • In the paper, the author depicts, compares and assesses two academic secondary school curricula for history (from 1996 and 1998), evaluating in particular instruction objectives, contents and methodical instructions in these two curricula. As to instruction obectives and contents, she underscores didactic, ethodic and educational aspects, where as to contents she does so in regard to themstisation, distribution and foundation of instruction content. As curricula have a direct impact upon instruction of history, being simultaneously the foundation for didactic instruments of history, the didactic-methodical instructions for the application of the curricula are also depicted. The author finds that the Slovene curricula for history in academic secondary school are didactically-methodi call contemporarily founded, whereas a more reviewable and systematic thematisation of instruction conent would be needed, enabling a more efficacious application and a more varied distribution ofthe instruction content, enabling in-depth insightts of certains historical events and processes.
      • V članku avtorica predstavlja, primerja in ocenjuje dva gimnazijska učna načrta za zgodovino (iz leta 1996 in 1998) ter ovrednoti še posebej učne cilje, vsebino in didaktično-metodična navodila v teh dveh učnih načrtih. Pri učnih ciljih in vsebinah izpostavlja didaktični, metodični in vzgojni vidik, pri učni vsebini pa še posebej tematizacijo, razporeditev in zasnovo učne vsebino. Ker učni načrti neposredno vplivajo na pouk zgodovine in so tudi osnova za zgodovinska učila, so predstavljena tudi didaktično-metodična navodila za uporabo učnih načrtov. Avtorica ugotavlja, da je slovenski učni načrt za zgodovino v gimnaiiji sodobno didaktično-metodično zasnovan in da bi bila potrebna le bolj pregledna in sistematična tematizacija učne vsebine, ki bi omogočala učinkovitejšo uporabo ter različno razporeditev in zasnovo učne vsebine, ki bi poglobila nekatere zgodovinske dogodke in procese.
    • založnik
      • Izdajata Univerza v Mariboru in Zgodovinsko društvo Maribor
    • datum
      • 2002
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd